e-Skierowanie
E-skierowanie jest to kolejny elektroniczny dokument wprowadzony zaraz po e-recepcie. Dzięki temu pacjent może otrzymać swoje skierowanie na leczenie specjalistyczne lub do szpitala również w postaci cyfrowej. Do 8 stycznia 2021 roku, będzie można korzystać również z papierowej wersji skierowania. Po tym czasie, zgodnie z założeniami, wszystkie uwzględnione w przepisach rodzaje skierowań będą funkcjonowały wyłącznie w postaci cyfrowej.
E-skierowanie ma kilka istotnych zalet - nie można go zgubić, jest czytelne, a w Internetowym Koncie Pacjenta można uzyskać wgląd do wystawionych e-skierowań.
Inne korzyści dla pacjenta wynikające z e-skierowania to:
  • możliwość zapisania się do specjalisty lub na badanie telefonicznie - obecnie, należy dostarczyć oryginalne skierowanie nie później niż w ciągu 14 dni roboczych. W przypadku otrzymania skierowania w formie elektronicznej pacjent będzie potrzebował wyłącznie kodu PIN, 
  • ułatwienie rejestracji - dane pacjenta zostaną pobrane automatycznie przy rejestracji e-skierowania przez podmiot realizujący,
  • wyeliminowane ryzyko zgubienia skierowania - logując się do IKP zawsze jest dostęp do wszystkich danych potrzebnych aby zapisać się na świadczenia medyczne,
  • rozwiązany problem nieczytelności skierowań - który w chwili obecnej często oznacza ponowny kontakt pacjenta z lekarzem.
Jak działa e-Skierowanie?
Pacjent wychodząc z gabinetu lekarskiego może otrzymać: 
  • SMS (wysłany z systemu komputerowego Ministerstwa Zdrowia), w którym podany będzie 4-cyfrowy kod dostępu — pacjent podaje w przychodni specjalistycznej, szpitalu lub pracowni diagnostycznej kod wraz ze swoim numerem PESEL, 
  • e-mail z informacją o wystawionym e-skierowaniu w postaci pliku PDF — pacjent udostępnia farmaceucie kod kreskowy na ekranie telefonu lub podaje 44-cyfrowy klucz dostępu z pliku PDF (albo 4-cyfrowy kod dostępu z pliku PDF wraz z numerem PESEL).
  • wydruk informacyjny z wystawionym e-skierowaniem — wydrukowany dokument lekarz przekazuje pacjentowi. Jeśli skierowanie ma być zrealizowane jako tradycyjne, to w tym miejscu wymagany jest odręczny podpis lekarza.
Powiadomienia o e-Skierowaniach
Żeby otrzymywać powiadomienia o e-Skierowaniach za pomocą SMS-a lub e-maila pacjent musi zaznaczyć na swoim Internetowym Koncie Pacjenta, że chciałby otrzymywać powiadomienia — właśnie SMS-em lub e-mailem. IKP dostępne jest pod adresem pacjent.gov.pl, a do zalogowania się na IKP niezbędne jest posiadanie Profilu Zaufanego.
Bezpłatny SMS oraz e-mail są wysyłane z systemu e-zdrowie TYLKO wtedy, gdy pacjent zalogował się na Internetowe Konto Pacjenta w serwisie pacjent.gov.pl i uzupełnił w zakładce "Moje konto" nr telefonu lub/i adres poczty elektronicznej. 
Dodatkowo pacjent może w dowolnym momencie zalogować się na IKP i sprawdzić jak przyjmować lek. 
Jeśli pacjent nie korzysta z IKP lekarz przekaże mu wydruk informacyjny w czasie wizyty gabinecie lekarskim.

POLECAMY także obejrzeć krótki filmik instruktażowy dotyczący Internetowego Konta Pacjenta. Pokazane jest na nim krok po kroku jak zalogować się do IKP oraz jak ustawić powiadomienia SMS-em i/lub emailem o wystawionych e-skierowaniach.
Aby uzyskać dostęp do swoich e-skierowań na Internetowym Koncie Pacjenta, kliknij w obrazek poniżej.
REJESTRACJA OGÓLNA: 

tel. 25 633 36 56

ul. Rynkowa 4, 08-110 Siedlce


GODZINY OTWARCIA:

poniedziałek – piątek 
08:00 – 18:00 

1. Szpital Miejski SPZOZ,
ul. Starowiejska 15, Siedlce
tel. 25 644-68-95

2. Szpital Wojewódzki Sp. z o.o.
ul. Poniatowskiego 26, Siedlce 
tel. 25 640-33-32

3. RM-Meditrans
ul. Terespolska 13, Zbuczyn
tel. 25 641-69-00

GODZINY OTWARCIA:

poniedziałek – piątek:
18:00 – 08:00 

sobota – niedziela:
całodobowo