e-Recepta
Od 8 stycznia 2020 r. obowiązkowo zaczęła funkcjonować e-Recepta. Pacjent może otrzymać czterocyfrowy kod SMS-em, który przedstawi w aptece wraz z numerem PESEL lub dostać elektroniczną receptę e-mailem. Jeśli ktoś nie korzysta jeszcze z takich cyfrowych form, to może otrzymać wydruk informacyjny, który wygląda podobnie jak zwykła recepta.
Obowiązkowa e-recepta ma kilka istotnych zalet - nie można jej zgubić, jest czytelna, a w Internetowym Koncie Pacjenta można sprawdzić także dawkowanie leku.
Inne korzyści dla pacjenta wynikające z e-recepty to:
  • większa elastyczność – możliwość wykupienia leków w różnych aptekach (nie tracąc refundacji) lub częściowej realizacji e-recepty, 
  • oszczędność czasu – nie trzeba iść do lekarza po kolejną e-receptę, a w przypadku chorób przewlekłych można ją otrzymać SMS-em lub e-mailem, 
  • łatwiejsza dostępność – można upoważnić dowolną osobę przez Internetowe Konto Pacjenta i to ona otrzyma e-receptę SMS-em i wykupi leki, czyli nie trzeba samemu iść do apteki.
Jak działa e-Recepta?
Pacjent wychodząc z gabinetu lekarskiego może otrzymać: 
  • SMS (wysłany z systemu komputerowego Ministerstwa Zdrowia), w którym podany będzie 4-cyfrowy kod dostępu — pacjent podaje w aptece kod wraz ze swoim numerem PESEL, 
  • e-mail z informacją o wystawionej e-recepcie w postaci pliku PDF — pacjent udostępnia farmaceucie kod kreskowy na ekranie telefonu lub podaje 44-cyfrowy klucz dostępu z pliku PDF (albo 4-cyfrowy kod dostępu z pliku PDF wraz z numerem PESEL). Pacjent może też udostępnić informację o e-recepcie korzystając z Internetowego Konta Pacjenta lub z aplikacji mObywatel
  • wydruk informacyjny o wystawionej e-recepcie — wydrukowany dokument lekarz przekazuje pacjentowi (nie trzeba podpisywać wydruku ani stawiać pieczątek). Farmaceuta sczytuje dane z wydruku i zwraca go pacjentowi.
Powiadomienia o e-Receptach
Żeby otrzymywać powiadomienia o e-receptach za pomocą SMS-a lub e-maila pacjent musi zaznaczyć na swoim Internetowym Koncie Pacjenta, że chciałby otrzymywać powiadomienia — właśnie SMS-em lub e-mailem. IKP dostępne jest pod adresem pacjent.gov.pl, a do zalogowania się na IKP niezbędne jest posiadanie Profilu Zaufanego.
Bezpłatny sms oraz e-mail są wysyłane z systemu e-zdrowie TYLKO wtedy, gdy pacjent zalogował się na Internetowe Konto Pacjenta w serwisie pacjent.gov.pl i uzupełnił w zakładce "Moje konto" nr telefonu lub/i adres poczty elektronicznej. 
Dodatkowo pacjent może w dowolnym momencie zalogować się na IKP i sprawdzić jak przyjmować lek. 
Jeśli pacjent nie korzysta z IKP lekarz przekaże mu wydruk informacyjny w czasie wizyty gabinecie lekarskim.

Dla osób przyjmującej leki na stałe będzie mogła być wystawiana roczna e-recepta. W przypadku recepty papierowej należałoby wystawić 12 kolejnych recept, a teraz będzie można wystawić jedną i wykupywać opakowanie, po opakowaniu. Nie dotyczy to antybiotyków, bo termin ważności recepty na te grupę leków wynosi siedem dni.  
Innymi słowy e-recepta ważna jest 365 dni ( ale realizację rozpocząć trzeba w ciągu 30 dni od daty wystawienia! ), za wyjątkiem e-recepty: 
  • na antybiotyk (ważność 7 dni), 
  • lek odurzający i psychotropowy (ważność 30 dni), 
  • na preparat immunologiczny (ważność 120 dni).
Aby uzyskać dostęp do swoich e-recept na Internetowym Koncie Pacjenta, kliknij w obrazek poniżej.
REJESTRACJA OGÓLNA: 

tel. 25 633 36 56

ul. Rynkowa 4, 08-110 Siedlce


GODZINY OTWARCIA:

poniedziałek – piątek 
08:00 – 18:00 

1. Szpital Miejski SPZOZ,
ul. Starowiejska 15, Siedlce
tel. 25 644-68-95

2. Szpital Wojewódzki Sp. z o.o.
ul. Poniatowskiego 26, Siedlce 
tel. 25 640-33-32

3. RM-Meditrans
ul. Terespolska 13, Zbuczyn
tel. 25 641-69-00

GODZINY OTWARCIA:

poniedziałek – piątek:
18:00 – 08:00 

sobota – niedziela:
całodobowo